طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در اندیشه

کابینت آشپزخانه در اندیشه

گروه بازرگانی متین هایگلاس در اندیشه، در زمینه ارائه انواع صفحه کابینت، ورق ام دی اف، ورق هایگلاس و غیره در طرح‌ ها و برند های بسیار گوناگون دارای سابقه بسیار پر افتخار بوده و در دسته شرکت های بسیار معتبر و شناخته شده می باشد. از جمله محصولات این مجموعه در اندیشه می‌ توان به انواع صفحه کابینت ام دی اف، انواع صفحه کابینت هایگلاس، انواع صفحه کابینت ضد آب، انواع صفحه کابینت پلی وود و غیره اشاره نمود. این مجموعه علاوه‌ بر عرضه محصولات خود با کیفیت بسیار بالا و قیمتی مناسب در اندیشه، خدمات نصب و اجرا و همچنین طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه را به مشتریان ارائه داده و شما نیز می‌ توانید جهت خرید کابینت در کرج از شرکت متین هایگلاس به‌ صورت آنلاین و حضوری اقدام نمایید.

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

چگونگی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه، یکی از نکات بسیار مهم در دکوراسیون داخلی آشپزخانه ها می‌ باشد. توجه به زیبایی ظاهری کابینت ها علاوه‌ بر ابعاد و کیفیت آن‌ ها، بسیار حائز اهمیت بوده و می‌ تواند تغییرات بسیار چشمگیری را در محیط داخلی آشپزخانه به وجود آورد. به‌ طور کلی در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه از متریال‌ های گوناگونی همچون چوب، انواع ام دی اف با روکش های متفاوت، فلز، شیشه، سنگ و غیره استفاده‌ شده و هر کدام دارای طرح‌ ها و رنگ‌ های بسیار گوناگونی می‌ باشند. همچنین عوامل دیگری نیز همچون متراژ آشپزخانه، نحوه چیدمان کابینت‌ ها، سبک کابینت، تعداد کابینت و غیره نیز در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه تأثیرگذار بوده و از این‌ رو کابینت‌ ها در مدل‌ها و ابعاد متفاوتی در آشپزخانه‌ نصب و اجرا می‌ شوند.

انواع متریال در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

همان‌ طور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد، از متریال‌ های متفاوتی در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه استفاده می‌ شوند که هر کدام دارای ویژگی‌ ها، مزایا، معایب و انواع متفاوتی می‌ باشند. در میان تمامی کابینت‌ ها، کابینت‌ های ام دی اف، کابینت‌ های فلزی و کابینت‌ های چوبی جزء پرطرفدار ترین مدل ها در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه هستند و هر کدام نیز در سبک‌ های متفاوتی قابل‌ اجرا می‌ باشند.

کابینت‌ های ام دی اف

ام دی اف یکی از پر طرفدار ترین متریال ها در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه بوده و تخته فیبری با چگالی متوسط است که در تنوع بسیار زیادی در رنگ و طرح عرضه می‌ شود. ورق‌ های ام دی اف بر اساس روکش‌ هایی که بر سطح رویی آن‌ ها چسبانده می‌ شوند، دارای انواع متفاوت هایگلاس، ممبران، لمینیت، روکش چوب و غیره بوده و در انواع مات و براق نیز قابل‌ اجرا هستند. کابینت های ام دی اف در مقایسه با کابینت های چوبی، از قیمت خرید و نصب و اجرا بسیار مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه تری برخوردار هستند و طراحی و ساخت آن‌ ها نیز بسیار آسان می‌ باشد. از جمله ویژگی‌ ها و مزایای کابینت های ام دی اف نیز می‌ توان به مقاومت آن‌ ها در برابر رطوبت و سوختگی، قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه، دوام و طول عمر بالا، ظاهر بسیار زیبا و مدرن، وزن سبک، تنوع بالا در طرح و رنگ و همچنین نصب و اجرای آسان اشاره نمود.


اینجا بخوانید: معرفی چوب های رایج در ساخت کابینت

کابینت‌ های فلزی

متریال فلز نیز یکی دیگر از مواد استفاده‌ شده در طراحی و ساخت کابینت بوده و در آن از ورق‌ های آلومینیوم، فولاد و استیل استفاده می‌ شود. به‌ طور معمول از کابینت های فلزی در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه منازل استفاده نشده و مهم‌ ترین کاربرد آن‌ ها در آشپزخانه‌ های صنعتی و همچنین مراکز و درمانی و بیمارستان‌ ها به دلیل خاصیت آنتی باکتریال می‌ باشد. کابینت‌ های فلزی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و از جمله ویژگی‌ ها و مزایای آن می‌ توان به عدم نیاز به نگهداری و تعمیر، خاصیت آنتی باکتریال، دوام و ماندگاری بسیار بالا، مقاومت در برابر حشرات، نصب و اجرای ساده، ظاهری ساده و مدرن و امکان رنگ‌ آمیزی اشاره نمود.

کابینت‌ های چوبی

متریال چوب یکی از قدیمی‌ ترین و پر طرف‌دار ترین مواد استفاده‌ شده در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه بوده و از ظاهری بسیار شیک، مجلل و منحصر به‌ فرد برخوردار می‌ باشد. در ساخت کابینت‌ های چوبی به‌ طور معمول از چوب‌ های طبیعی و بسیار با کیفیتی همچون چوب گردو، چوب بلوط، چوب افرا، چوب راش و غیره استفاده می‌ شود و از مقاومت مناسبی نیز در برابر آسیب‌ های محیطی برخوردار هستند. از جمله مزایا و ویژگی‌ های کابینت های چوبی نیز می‌ توان به مقاومت و دوام بسیار بالای آن‌ ها، برخورداری از نما و ظاهر بسیار شیک و طبیعی، تمیز کردن راحت، امکان اجرا در سبک‌ های متفاوت، هماهنگی با سایر لوازم منزل و غیره اشاره نمود. همچنین به این نکته نیز توجه نمایید که به دلیل استفاده از چوب‌ های طبیعی و مقاوم در ساخت کابینت‌ های چوبی، این کابینت‌ ها از قیمت و هزینه بسیار بالا تری نسبت‌ به کابینت های ام دی اف برخوردار هستند.

مراحل طراحی کابینت آشپزخانه

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه نیز دارای مراحل متفاوتی بوده و عوامل و فاکتور های بسیار زیادی در آن تأثیر گذار هستند. در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه، ابتدا ابعاد کابینت بر اساس متراژ آشپزخانه، تعداد کابینت‌ ها و همچنین نوع چیدمان آن‌ ها تعیین‌ شده و سپس با توجه به نمای ظاهری کابینت ها در سبک‌ های متفاوت مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک وارد مرحله ساخت می‌ شود. در چیدمان کابینت ها نیز از طراحی‌ های متفاوت جزیره‌ای، یو شکل، منحنی، ال شکل، یک طرفه و غیره با توجه به راحتی استفاده از کابینت‌ ها و قرارگیری سایر لوازم برقی در آشپزخانه استفاده می‌ شود. در مرحله ساخت نیز کابینت‌ ها در انواع متفاوت دیواری، زمینی، ویترین دار، ایستاده، نیمه ایستاده و همچنین کانتر دار به زمین یا دیوار توسط اتصالات پیچ‌ و مهره‌ای متصل می شوند.

طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه امری بسیار تخصصی و نیازمند دقت و مهارت‌ های لازم بوده و به‌ همین علت نیز بهتر است طراحی و ساخت آن‌ ها را توسط تکنیسین‌ ها و متخصصین مشغول به فعالیت در این حرفه انجام دهید.

قیمت طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه

قیمت طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه بر اساس فاکتور هایی چون کیفیت صفحات کابینت، شرکت تولید کننده، نوع متریال صفحه کابینت، تعداد کابینت، تخصص تیم اجرایی و غیره بسیار متفاوت است و نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن‌ ها در نظر گرفت. شما می‌ توانید جهت اطلاع از قیمت خرید صفحات کابینت و چگونگی طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در اندیشه، با شرکت متین هایگلاس و شماره همراه 09374649372 تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را از کارشناسان ما دریافت نمایید.

در پایان

شرکت متین هایگلاس دارای تکنسین‌ ها و طراحان بسیار حرفه‌ای در زمینه طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در اندیشه بوده و با بهره مندی از بروز ترین و نوین ترین تجهیزات و ابزارآلات، مامی خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌ دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button