طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در جهانشهر

کابینت آشپزخانه در جهانشهر

آشپزخانه مهمترین بخش هرخانه است. مهمترین بخش هر آشپزخانه هم کابینت آن است که بیشتر از قسمت‌ های دیگر جلب توجه می‌ کند. هدف اصلی از طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه استفاده حداکثری از فضای آَشپزخانه،  افزایش نظم به محیط و افزودن زیبایی‌ های بصری از جهت دکوراسیون داخلی است. اما باید دانست که طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه کاری تخصصی است که توسط افراد متخصص در این حوزه نظیر متین هایگلاس در زمینه طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در جهانشهر انجام می‌ شود. دو موضوع قابل‌ توجه در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه که بیش از هر چیز باید به آن‌ ها توجه شود، جنبه ظاهری و باطنی آن است. یعنی نتیجه طراحی و ساخت باید هم از نظر زیبایی و هم از نظر کیفیت قابل‌ قبول باشد.

انواع طراحی کابینت به چند دسته تقسیم می‌ شود؟

انواع کابینت می تواند به دسته‌های کابینت مدرن و کلاسیک تقسیم شود. هرکدام از این دسته‌ ها روند ساخت مربوط به خودشان را دارند. به طور جزئی به توضیح برخی نکات آن‌ ها می‌ پردازیم:

کابینت های کلاسیک

کابینت‌ های کلاسیک از انواع کابینت‌ هایی است که ظاهر آشپزخانه را گرم و دلچسب نشان می‌ دهد و به همین علت طرفداران زیادی دارد. کابینت‌ های کلاسیک معمولاً بسیار جادار هستند و طراحی آن‌ ها به نحوی به مدل‌ های قدیمی و کلاسیک مربوط می‌ شود. این دسته از کابینت‌ ها معمولاً از جنس چوب ساخته می‌ شوند و رنگ‌ های پرکاربرد برای آن‌ ها برنزی یا مسی است که گاهی برای بزرگتر نشان دادن فضا از رنگ سفید نیز استفاده می‌ شود اما عموماً طراحی و ساخت کابینت‌ آشپزخانه کلاسیک با رنگ‌ های گرم انجام می‌ شود.

کابینت های مدرن

کابینت‌ های مدرن دسته‌ ای است که اغلب توجه جوانان و افرادی با سلایق ساده را به خود جلب می‌ کند. طراحی کابینت‌ های مدرن ترکیبی از رنگ‌ ها و طرح‌ های مدرن است که می‌ تواند در عین سادگی نتیجه بسیار خیره‌ کننده‌ ای برای شما به ارمغان بیاورد. برخلاف طراحی‌ های کلاسیک که شامل کنده‌ کاری‌ های متعددی هستند، این دسته با المان‌ های ساده و جذاب آشپزخانه شما را متفاوت می‌ سازد. طول عمر کابینت‌ های مدرن بیشتر از کلاسیک است و تمیز کردن آن‌ ها آسان‌ تر است.

مراحل طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه در جهانشهر

مرحله اول انتخاب طرح اولیه است. طرح اولیه با مشورت مشتری و بر اساس سلیقه و درخواست‌ های او بدست می آید. پس از مشخص شدن طرح اولیه سازنده به سراغ اندازه ‌گیری می‌ رود. در این مرحله تمام اندازه‌ ها بر ‌اساس فضای موجود و فضای مورد درخواست بدست می‌ آیند.

در مرحله بعد براساس اندازه‌ گیری ‌های بدست آمده طرح نهایی معمولاً توسط رایانه مشخص می‌ شود. جزئیات تزئینی و ساختاری با هماهنگی مشتری در طرح نهایی تثبیت می‌ شوند. پس از تکمیل مراحل طراحی، پروسه وارد بخش ساخت می‌ شود. این مرحله توسط افراد متخصص معمولاً در کارگاه‌ ها تکمیل می‌ شود و نتیجه آن به مرحله نصب و مونتاژ می‌ رسد.

ساخت کابینت در کرج

چه عواملی بر هزینه طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه تاثیر می‌ گذارند؟

عوامل زیادی بر قیمت تأثیر می‌ گذارند مثل جنس ماده به‌کارگرفته شده، متراژ و اندازه کابینت، وسایل مورد‌نیاز در ساخت و… مهم ترین عامل جنس ماده است. متریال اصلی که در ساخت کابینت به کار می‌ رود می‌ تواند متفاوت باشد. معمولاً از جنس‌ های پرکاربرد مثل چوب، ام‌ دی‌ اف و هایگلاس استفاده می‌ شود اما در بعضی موارد از جنس‌ هایی مثل فلز و مرمر نیز استفاده می‌ شود که قیمت‌ های آن‌ ها متفاوت است. ابزار و وسایل مورد‌نیاز در ساخت انواع کابینت مثل انواع لولا ها، دستگیره‌ ها، ریل‌ ها،جک‌ ها و… نیز تأثیر زیادی بر قیمت آن دارد.


اینجا بخوانید: راهنمای خرید کابینت

نگهداری و مراقبت مؤثر از کابینت

برای افزایش طول عمر کابینت ‌ها و نگهداری مفید و موثر از آن‌ ها می‌ توان اقداماتی انجام داد. به‌عنوان مثال باید برای اتصال سینک به کابینت از چسب‌ های ضدآب استفاده کرد زیرا به‌ مرور زمان باعث آسیب به چوب کابینت می‌ شود. در اکثر مواقع باید از گذاشتن لوازم سنگین در کشو ها خودداری کرد زیرا می‌ تواند باعث ایجاد ترک یا شکستگی شود.

باید بدانیم که گذاشتن ظروف و لوازم بسیار داغ روی کابینت به آن‌ها آسیب می‌ زند. توجه داشته باشید که نباید درب‌ های کابینت‌ ها و کشو ها را برای مدت طولانی باز بگذارید زیرا این کار باعث آسیب زدن به لولا ها و ریل‌ های آن می‌ شود. در مرحله آخر با مواد شوینده مناسب با جنس کابینت، به‌طور هفتگی و ماهانه کابینت آشپزخانه را تمیز و نظافت کنید.

با توجه به تمام نکات گفته شده، آشپزخانه اصلی‌ ترین بخش خانه است و کابینت مهم ترین قسمت این بخش است. در دنیای امروز و با پیشرفت هرچه سریع‌ تر علم در زمینه‌های مختلف ازجمله معماری و طراحی دکوراسیون داخلی با به کارگرفتن نیروهای مجرب و جوان می‌ توان بهترین نتایج را برای انتخاب تمامی جزئیات در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه بدست آورد و با یک تجربه  فوق‌ العاده، قلب خانه را به پرشور ترین و گرم‌ ترین بخش خانه تبدیل کرد.

در پایان

شرکت متین هایگلاس با سال ها سابقه و تجربه در زمینه طراحی، ساخت و نصب انواع کابینت هایگلاس و ام دی اف در مناطق مختلف کرج به ویژه جهانشر بهترین و بروز ترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت کابینت آشپزخانه در جهانشهر با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button