کابینت پی وی سی + مزایا، معایب و ویژگی‌ های آن

کابینت پی وی سی

یکی از اصلی‌ ترین قسمت‌ های منازل را آشپزخانه‌ ها تشکیل داده و مهم‌ ترین بخش موجود در آشپزخانه‌ ها نیز کابینت‌ های آن هستند. در زمان گذشته، رایج‌ ترین متریال استفاده‌ شده در کابینت های آشپزخانه، فلز و چوب بوده است. اما در کابینت‌ های امروزی و مدرن، دکوراسیون و طراحی داخلی آن‌ ها بسیار تغییر یافته و از کابینت هایی بادوام تر و سبک‌ تر مانند کابینت های پی وی سی استفاده می‌ شود. کابینت های پی وی سی، گزینه ‌ای بسیار عالی جهت ساخت کابینت آشپزخانه های امروزی بوده و این کابینت ها جهت نگهداری وسایل و ظروف سنگین بسیار مناسب هستند و دارای دوام، طول عمر و مقاومت بالایی می‌ باشند.

کابینت پی وی سی چیست؟

پی وی سی در واقع پلیمری است که به‌ طور گسترده در صنایع مختلفی استفاده‌ شده و با نام پلی‌ وینیل‌ کلراید شناخته می‌ شود. علاوه‌ بر استفاده از این ماده در صنایع و ساخت‌ و ساز های گوناگون، در کابینت‌ ها نیز به‌ طور عمده استفاده‌ شده و تخته‌ های آن در رنگ‌ ها و طرح‌ های متنوعی عرضه می‌ شوند. کابینت های پی وی سی در برابر نفوذ نم و رطوبت مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داد و در واقع به کابینت‌ هایی گفته می ‌شود که از مواد پی وی سی در ساخت آن‌ ها استفاده‌ شده و ظاهر آن‌ ها شبیه به پلاستیک های فشرده می‌ باشد.

استاندارد ترین ضخامت مورد استفاده در ورق‌ های پی وی سی جهت ساخت کابینت‌ های امروزی، بین ۱/۵ تا ۲ سانتی ‌متر است و این کابینت‌ ها علاوه‌ بر مقاومت و دوام بسیار بالا در برابر آسیب‌ های موجود در آشپزخانه مانند خراش، ساییدگی، حرارت، فشار و غیره، بسیار زیبا و شیک می باشند.

انواع کابینت پی وی سی

به‌ طور کلی کابینت‌ های پی وی سی در ۲ نوع تخته‌ های توخالی و تخته‌ های فومی عرضه می‌ شوند که هر کدام دارای مزایا و ویژگی های خاص خود می‌ باشند.

  • صفحه کابینت های پی وی سی تو خالی

همانطور که از نام این کابینت ها پیداست، دارای تخته‌ های تو خالی بوده و به دلیل وزن سبک آن‌ ها، بسیار مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر می‌ باشند. تخته‌ های توخالی پی وی سی دارای قابلیت انعطاف پذیری مناسبی هستند و در طرح‌ ها و رنگ‌ های متنوعی عرضه می‌ شوند.

از جمله مزایای کابینت های پی وی سی تو خالی نیز می‌ توان به قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه‌ی آن‌ ها، وزن سبک متریال استفاده‌ شده در آن‌ ها، سرعت بالا در حمل‌ و نقل و نصب به دلیل وزن سبک، و همچنین عدم نیاز به ابزارآلات پیچیده برای نصب اشاره نمود.

  • صفحه کابینت های پی وی سی فومی

در این نوع از کابینت‌ های پی وی سی از صفحات فومی استفاده‌ شده و این تخته‌ ها دارای ضخامت و دوام بیشتری نسبت‌ به تخته‌ های تو خالی هستند و همچنین سخت‌ تر و قوی‌ تر می‌ باشند. کابینت‌ های پی‌ وی سی فومی در مدل‌ های براق، لمینیت و مات عرضه شده و کابینت‌ های روکش لمینیت پی وی سی نسبت‌ به دیگر کابینت های پی وی سی در برابر خش و ساییدگی مقاوم‌ تر هستند.

از جمله مزایای استفاده از کابینت های پی وی سی فومی نیز می‌ توان به دوام و استحکام بسیار بالای آن‌ ها، مقاومت مناسب در برابر حرارت و آتش سوزی، عدم آسیب به محیط‌ زیست اطراف خود، مقاوم در برابر خوردگی و رطوبت، مقاوم در برابر موریانه و نصب آسان آن‌ ها توسط نصابان ماهر اشاره کرد.

ویژگی کابینت‌ های پی وی سی

از جمله ویژگی‌ های کابینت های پی وی سی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • قیمت مناسب و مقرون‌ به‌ صرفه

متریال پی وی سی به‌ طور گسترده در بازار عرضه شده و استفاده از آن‌ ها جهت تولید محصولاتی چون کابینت بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. کسانی که به‌ دنبال کابینت کم‌ هزینه همراه با طرح و رنگ سفارشی و کیفیت بسیار بالا برای آشپزخانه خود هستند، می‌ توانند کابینت‌ های پی وی سی را انتخاب کرده و متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، آن‌ ها را خریداری نمایند.

  • حمل و نقل راحت

بر خلاف کابینت‌ های چوب طبیعی که دارای وزن سنگینی هستند، کابینت‌ های پی وی سی به دلیل استفاده از متریال پی وی سی در آن‌ ها دارای وزن بسیار سبکی بوده و به‌ همین دلیل حمل‌ و نقل آن‌ ها بسیار آسان است.

  • نصب آسان

همانطور که گفته شد، کابینت‌ های پی وی سی دارای وزن بسیار سبکی هستند و به‌ همین دلیل نصب و اجرای آن‌ ها نیز بسیار آسان است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت داشتن یک کابینت با کیفیت و شیک، باید آن‌ ها را توسط نصابان و تکنسین‌ های حرفه ‌ای در این زمینه اجرا نمایید.

  • نگهداری و تمیز کردن آسان

کابینت های پی وی سی همانند پلاستیک‌ های فشرده شده بوده و به‌ همین دلیل تمیز کردن و نگهداری از آن‌ ها بسیار راحت است. این کابینت‌ ها روغن و مایعات را به خود جذب نکرده و در برابر لک پذیری بسیار مقاوم هستند. بنابراین شما می‌ توانید توسط یک دستمال نم‌ دار و یا استفاده از مواد شوینده‌ مخصوص، تمامی لک ها را از روی سطح کابینت پاک نمایید.

  • مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی

از آن‌ جایی‌ که هیچ‌ گونه چوب و خرده چوبی در ساخت‌ و ساز کابینت های پی وی سی استفاده نمی ‌شود، بنابراین هیچ گونه موریانه و حشراتی درون آن رشد نکرده و دچار پوسیدگی و خوردگی نمی ‌شوند.

  • دوام و ماندگاری بالا

کابینت‌ های PVC نسبت‌ به سایر کابینت‌ ها از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار بوده و با یک‌ بار خرید و نصب آن‌ ها، می‌ توانید تا سالیان سال از آن‌ ها استفاده نمایید.

  • مقاومت مناسب در برابر حرارت

تمامی کابینت‌ های پی وی سی در برابر حرارت‌ مقاوم بوده و با قرار دادن ظروف بسیار داغ بر روی آن‌ ها، دچار تغییر شکل و سوختگی نخواهند شد.

  • تنوع در طرح و رنگ

کابینت های پی وی سی در انواع رنگ و طرح‌ های بسیار متنوع عرضه شده و شما می‌ توانید هر کدام از آن‌ ها را مطابق با نوع طراحی داخلی آشپزخانه و سلیقه خود انتخاب کرده و اجرا نمایید.

مزایای استفاده از کابینت‌ های پی وی سی

از جمله مزایای استفاده از کابینت‌ های پی وی سی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • کابینت های پی وی سی کاملاً ضد آب هستند و سبب عدم جذب نم و رطوبت می‌ شوند.
  • کابینت های پی وی سی در برابر صدمات و آسیب‌ های بیرونی مقاوم بوده و سبب عدم رشد حشرات و موریانه‌ ها می ‌شوند.
  • کابینت ‌های پی وی سی به‌ هیچ‌ عنوان پوست پوست نشده و دچار فرو رفتگی و باد کردن نمی ‌شوند.
  • وزن کابینت‌ های پی وی سی بسیار سبک بوده و حمل‌ و نقل و نصب آن‌ ها بسیار آسان می‌ باشد.
  • تمامی کابینت های پی وی سی در برابر مواد شیمیایی و حلال‌ ها مقاوم هستند.
  • تنوع در کابینت‌ های پی وی سی بسیار بالا است و در انواع براق و مات عرضه می‌ شوند.
  • کابینت های پی وی سی مانند کابینت های ام دی اف دارای قابلیت ابزار خوری بالایی بوده و همچنین امکان تغییر رنگ در آن‌ ها وجود دارد.
  • کابینت های پی وی سی نیاز به تعمیرات دائمی نداشته و در برابر خش پذیری و ساییدگی مقاوم هستند.
  • دوام و طول عمر کابینت‌ های پی وی‌ سی بسیار بالا است.

معایب استفاده از کابینت های پی وی سی

از جمله معایب استفاده از کابینت های پی وی سی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استفاده از کابینت های پی وی سی به محیط‌ زیست اطراف خود آسیبی وارد نکرده اما به دلیل تجزیه‌ ناپذیر بودن متریال آن، ممکن است در هنگام بازیافت به محیط‌ زیست آسیب وارد کنند.
  • کابینت‌ های پی وی سی در طول مدت‌ ها استفاده رنگ ظاهری خود را حفظ می‌ کنند اما اگر به‌ طور طولانی‌ مدت در برابر اشعه مستقیم نور خورشید قرار گیرند، ممکن است دچار تغییر رنگ شوند.
  • تحمل و مقاومت کابینت های پی وی سی در برابر حرارت بسیار بالا است اما زمانی‌ که دچار آتش سوزی شوند، می‌ توانند گاز های بسیار خطرناکی را از خود منتشر نمایند.
  • کابینت های پی وی سی در رنگ‌ ها و طرح‌ های متنوعی عرضه شده اما تنوع رنگ و طرح آن‌ ها نسبت‌ به کابینت های ام دی اف بسیار محدود می‌ باشد.
  • همچنین هزینه خرید کابینت های پی وی سی نسبت‌ به سایر کابینت‌ های آشپزخانه کمی گران‌ تر است.

قیمت کابینت های پی وی سی

کابینت‌ های پی وی سی بر اساس عوامل و فاکتور های مختلفی دارای قیمت‌ های متفاوتی هستند و از جمله این عوامل می‌ توان به شرکت تولید کننده کابینت های پی وی سی، ضخامت آن‌ ها، طرح و رنگ کابینت ها، کیفیت متریال به‌ کار رفته در آن، هزینه نصب و اجرا و غیره اشاره نمود.

عزیزانی که قصد اطلاع از قیمت کابینت های پی وی سی را دارند، می‌ توانند با مجموعه متین هایگلاس تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت نمایند.


اینجا بخوانید: معرفی انواع کابینت آشپزخانه بر اساس سبک و متریال

در پایان

شرکت متین هایگلاس واقع در ملارد استان البرز، تولید کننده و عرضه کننده انواع کابینت‌ های آشپزخانه و انواع دیوار پوش ها بوده و علاوه‌ بر ارائه محصولات خود، خدمات نصب کابینت در کرج و اجرای آن‌ ها را نیز به مشتریان خود عرضه می‌ کند. شرکت متین هایگلاس از بهترین برند ها در محصولات خود استفاده کرده و آن ها را با مناسب ترین قیمت به فروش می رساند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button